Křížová cesta nad Grevenmacherem

Inspirována bloggery (1, 2), kteří mapují křížové cesty (nejen) na Slovensku (a co v Česku, mapuje někdo?), jsem zkusila zapátrat, jestli jsou nějaké křížové cesty i v Lucembursku.

Křížové cesty jsem našla pouze 4, přičemž dvě jsou nejspíš nekompletní.
Božích muk a kapliček u cest je v Lucembursku nepočítaně.

Dnes jsme se vydali k té, která by měla být naprosto klasická a kompletní. Byť je už Bílá sobota, vzali jsme s sebou i modlitbu křížové cesty, abychom se pomodlili, pokud nám to děti dovolí. 

Křížová cesta vede schodištěm ke kapli sv. Kříže (Kräizkapell) nad městečkem Grevenmacher. Na památku obětí teroru během druhé světové války byla v 50. letech opravena a u úpatí kopce mají oběti i svůj vlastní pomník. 

výhled od kaple 
Kräizkapell

Vnitřek kaple focený přes okénko

Pomník Ons Jongen

že by fara?


Všechna zastavení by měla být zde.


Komentáře

  1. To jsem nevěděla, že tyhle křížové cesty vznikaly i třeba po válce. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně! Letitia i ten druhý pán mají ve sbírce poměrně moderní křížové cesty ze současnosti, popravdě já mám nejradši ty klasické, čím starší, tím lepší. :-D V Luxu jich právě moc není a mám pocit, že ty dvě jediné kompletní má na svědomí právě organizace Ons Jongen (Naši synové ... a dcery: http://www.ons-jongen-a-meedercher.lu/ - třeba tam bude něco německy, v Lucembursku jeden nikdy neví:-).
      Jinak díky za komenty a gratuluju k prvním komentářům na mém lucemburském blogu, tadááááááá. :-)

      Vymazat
  2. Jéj, o tomto blogu som ani nevedela. Tak sa vám nakoniec podarilo jednu krížovú cestu navštíviť.
    Je to zaujímavé, ako v každej krajine to vyzerá trochu inak. Úplne z fotiek sála iná kultúra, ani neviem čím to je.
    Vďaka za podelenie sa. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky